Thứ Hai, 3 tháng 12, 2012

IELTS WRITING - Courter-Argument


COURTER-ARGUMENT

What is a counter-argument?
A counter-argument:
An argument against another one.
This is used in argumentative / discussion / cause and effect writing.
To make your writing objective.
To make your writing more convincing.

Steps to create a counter-argument
1. Understand the opposing idea clearly: its strengths and weaknesses.
2. Acknowledge it strength.
3. Attack is weaknesses: showing how reasonable it is in the other cases by giving examples or questioning or comparing and contrasting (with more supporting ideas).
·        First sentence: the opposing argument and the reason started
Opponents / Critics / People against this idea argue that …
Those opponents have their point in arguing that …
It is argued that / It is claimed / believed that …
→ Or present your opposing idea in your own way.
·        Second sentence: Acknowledge and the question against
Apparently, it sounds a great idea, but + question
(How can … ? It is true in any circumstance ? Are people ready to do …)
Their argument, however, proves flawed when it comes to …
·        Their sentence: Further emphasis, give evidence and example
Facts have shown that …
There is increasing evidence which shown that …
Reality shown that …
History shown that …
The fact is …
Eg:
·        First sentence: their argument.
As we are consuming natural resources at higher speed than they can be renewed, it is argued that products should be made to last.
·        Reasons for their argument.
The advantage of ever-lasting products is to reduce the consumption volume of natural resources and give more time for scientists to come up with other renewable one.
·        Acknowledge and the question against  (Counter-argue)
Apparently, it sounds great solution, but who can ensure that these items, though lasting long, are bio-degradable and less hostile to our enviroment ?
·        Further emphasis and evidence (Real-life example)
Facts have shown that with the updated technology, items are refined to look better, cheaper, be more recyclable and more ecology-friendly. Hence, it would be counter-productive to use out-of-dated items.

Văn lập luận – Argumentative writing
·        Đoạn văn 1: Thể hiện quan điểm đồng ý hay phản đối
·        Thân bài:
     Đoạn văn 1: phản biện 1
     Đoạn văn 2: phản biện 2
·        Kết luận

Cách phát triển một đoạn văn phản biện về mặt nội dung:
·        Câu 1: Câu chủ đề của quan điểm đối lập.
·        Câu 2: Câu lập luận của quan điểm đối lập (chỉ có 1 lập luận)
·        Câu 3: Câu lập luận thứ nhất của quan điểm của mình.
·        Câu 4: Câu lập luận thứ 2 của quan điểm của mình.
·        Câu 5: Câu chủ đề của quan điểm của mình.
Note: 1/3 độ dài dành cho quan điểm đối lập, 2/3 còn lại là phản đối.

Ngôn ngữ chỉ đường:
·        Đưa ra quan điểm đối lập: Đầu tiên, thứ hai, thứ ba là …
·        Từ chỉ đường khi đề cập đến quan điểm của chúng ta:
     However, Nevertheless, By contrast
     Beside / Furthermore / In addition
·        Câu chủ đề quan điểm của chúng ta:
In other words / In a word / Put it simply (Nói tóm lại, nói một cách khác, 1 cách đơn giản là)

Ngôn ngữ dẫn lập luận:
            Trước khi đưa ra câu chủ đề, chúng ta dùng câu “người ta lập luận rằng”, “người ta tin rằng”
            It is believed that / It is argued that / It is true that

            Trước khi đưa lập luận của quan điểm đối lập dùng: “Có khả năng là, có thể cho rằng” (Dùng độ nhấn vừa phải)
·        It is claimed that …
·        It is believed that …
·        It is argue that …
·        It is contended that …
·        It is thought that …
·        Admitted ...

·        It is likely that …
·        It is possible that …
·        It is probable that …
·        The likelihood is that …
·        The possibility is that …
·        The chance is that …
·        It might be true that …
·        This argument may be partly true that …
·        Probably …
·        Possibly ….
·        Perhaps …
·        It may be true that …
·        It is partly reasonable that …

            Trước khi đưa lập luận đầu tiên của mình (độ nhấn cao hơn):
·        It is undeniable that …
·        It is irrefutable that …
·        It is undoubted that …
·        It is indisputable that …
·        It is highly / more likely that / highly possible that …
·        There is no doubt that …
·        Undeniably, …
·        Indisputably, …
·        Irrefutably, …
·        Facts have shown that / The truth is that / The undeniable truth is that …
·        Scientific studies have shown that …
·        History has shown that …
·        There is no denying that …
·        It cannot be refused that …
·        It cannot be denied that …
·        It cannot be negated that …
·        There goes without saying that …

            Với lập luận của quan điểm đối lập, sử dụng các cấu trúc như Relative and Adverbial clause (Đầu câu, giữa câu, cuối câu, nguyên nhân - kết quả)
            Đối với quan điểm của mình, sử dụng tối đa cấu trúc nhấn mạnh hoặc các cụm từ nhấn (Cụm tính từ, cụm trạng từ).
Ví dụ:
·        Câu 1: Thứ 2, người ta lập luận rằng chính sách này sẽ có ảnh hưởng tích cực về mặt kinh tế đối với các đối tượng liên quan (synonym: topic sentence - lesson 1).
·        Câu 2: Có khả năng là nhờ có việc được thuê, những những người công nhân thất nghiệp có thể kiếm sống được trong khi đó công ty có thể tận dụng được nguồn lao động dư thừa, giá rẻ để nâng cao sản lượng.
·        Câu 3: Tuy nhiên, không thể phủ nhận rằng hiếm khi mà người công nhân chính cảm thấy thỏa mãn với mức lương giảm đi do số giờ việc giảm đi.
·        Câu 4: Bên cạnh đó, ngay sau khi mà những người thất nghiệp đảm nhiệm những công việc chính thì công ty chứng kiến một sự sụt giảm đáng kể về hiệu suất và dành một khoản tiền lớn để đào tạo lại những công nhân này.
·        Câu 5: Nói một cách khác, những người liên quan ở đây trải qua nhiều bất lợi về kinh tế do chính sách này (people: topic sentence - lesson 1)

·        Second, it is argued that this policy has positive economic effects on people involved. (Topic sentence – synonym)
·        It is likely that by dint of being hired, the jobless earn a living and take care of themselves while companies make use of new labor to heighten their productivity (adverbial clause).
·        However, it is undeniable that hardly do the main staff feel satisfied with the reduced salaries due to fewer working hours. (Emphatic)
·        Beside, no sooner have the unemployed taken charge over the main tasks than organizations are going to see their significant decline in output and pour a great amount of money into retraining. (Emphatic)
·        In other words, people concerned suffer more financial drawbacks owning to this policy. (Topic sentence – People)

Eg:
            Topic: Argumentative
            Theme: Politics
            Themes related: Economic, environment, education, security.
            Objects related: citizens, nations, neighboring countries, international communities.
Ideas:
·        For (economic): nations sell weapons and gain profit citizens do business.
·        Against (economic): nations cannot develop other industries, citizens pay high tax, international community have economic punishment, North Korea – an example.
            Thứ nhất, người ta lập luận rằng chính sách dành ngân sách đầu tư vào quốc phòng có những ảnh hưởng tích cực về kinh tế với các đối tượng liên quan.
            ….

            It is first believed that this policy has positive economic effects on people involved. It is likely that by dint of selling weapons, nations gain profit while citizens feel secure to do their business. However, it is undeniable that hardly can nations develop if other key industries are under-funded. Besides, no sooner have nations poured a great amount of money into defense than the international community is to impose economic penalties and their citizens are supposed to pay high tax, such as the case of North Korea. In other words, nations and their people undergo more economic drawbacks due to this policy.

- Topic sentence (6 ways)
- It is likely = possibly = probably = It is possible that = The possibility is that = The likelihood is that …
- However = Nevertheless = By contrast = Meanwhile = Yet, Sadly enough = yet, The sad truth is that = yet, ironically = the paradox is that.
- Hardly = Rarely = Little = By no means = Barely
- No sooner than = Not until = Only after = Only after = Only because of = Only when = Only until

Discussion
            It is first believed that this policy has positive economic effects on people involved. It is likely that only by dint of selling weapons do nations gain great profit while citizens feel secure  to do their business. A telling example is seen in America and Russia rising to the world's fiscal position through their sales of weapon in the second world war. However, it is partly true that hardly can nations develop if other key industries are under-funded. Besides, no sooner have nations poured a great amount of money into defense than the international community is to improve economic penalties and their citizens are supposed to pay high tax, such as the case of North Korea. In other words, nations and their people undergo both economic pros and cons due to this policy.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét